Sunday, December 6, 2009

m0od Isnin..

seperti selalu..Isnin merupakan hari yang amat dinanti2kan bagi mereka yang workerh0lic..tapi tidak bagi mereka yang punya hormon M dalam diri..apa tidaknya,cuti 2 hari pada Sabtu dan Ahad berlalu bagai Milo Ais yang diminum diwaktu panas hari..tidak sempat dirasa akan manis dan tawarnya Milo itu..tetapi sebenarnya..bukan manis atau tawar Milo itu yang hendak aku ceritakan..agak lari dari landasan...('',)
seawal jam8.30 pagi lagi,manusia telah membanjiri kawasan depan Bank tempat aku mencari sesuap nasi..tidak kira jantina,usia dan bangsa..berhimpit2 utk masuk ke dalam bank..sedangkan Bank hanya akan dibuka pada jam9 pagi..aku yang berada didalam terasa sangat 'sesak' melihat mereka diluar..'aaarrgghh~!!ramainya org..~!!'..
...pintu Bank dibuka tepat pada jam9 pagi..mereka bert0lak2 sesama sendiri berebut untuk mendapatkan nombor giliran,ada yang hampir terjatuh,ada yang main 'tipu',ada yang tewas dalam kesesakan..begitulah gelagat yang hampir setiap hari aku lihat..kekadang sarapan pagi aku itu membuat aku melakar senyum dibibir...=)
...ke'cr0wded'an Bank hari ini membuat mo0d aku agak tidak selesa..kadang2 mo0d menuntut aku untuk mamam,untuk lari sejauh2nya..dan yang aku hairan,m0od Isnin hari ini mengajak aku untuk menyanyikan lagu ker0nc0ng~!!!waaaahhh...masih terngiang2 lagu ker0nc0ng yang baru sahaja tadi kedengaran ditelef0n bimbit rakan sekerjaku..'awan mega di angkasa....'



::layan Lagu Ker0nc0ng la..bubye~!::

No comments:

Post a Comment